Super M i Moja Mama



Pozostając w temacie nadchodzącego święta, polecam dwie kolejne, pięknie napisane i zilustrowane książki o MAMIE. 
Super M
tekst i ilustracje: Dawid Ryski
Wydawnictwo Babaryba, 2018

Dawid Ryski w swojej książce maluje słowem i obrazem portrety MAM – bohaterek dnia codziennego. MAM, które pędzą z prędkością światła, potrafią być w wielu miejscach na raz, poskramiają złe moce, potrafią we wszystkim pomóc i nie boją się nawet pająków! Znacie takie? ;-)

Te superbohaterki są na wyciągnięcie ręki i choć nie noszą niezwykłych strojów i peleryn, to warto przypomnieć dzieciom, że są tak blisko.

Tak tak... To przecież w nas, MAMACH drzemie olbrzymia MOC, którą wydobyć mogą wielkie pokłady MIŁOŚCI. Dzięki nim pracujemy na pełnych obrotach, przenosimy góry i jesteśmy zdolne do .... wszystkiego! (jakkolwiek to nie zabrzmi)






Moja mama
tekst i ilustracje: Mayana Itoïz
Wydawnictwo Babaryba,2018

Francuska autorka kolejnej książki, również przygotowała ilustracje do swoich tekstów. To książka wielu kolorów, dzięki którym MAMA zmienić się może w lamparta, Indiankę, lwicę czy … żabę.
Czegóż to MAMY nie zrobią dla swych ukochanych dzieci? To opowieść o wieczornych rytuałach, zabawie kolorami, MAMACH, mistrzyniach w wymyślaniu historii, nie tylko na dobranoc.
Świetnie sprawdzi się jako wieczorna lektura...



Obie książki to wspaniałe portrety MAM podkreślające jak ważne to osoby w życiu dziecka.
Nie zgodzę się jednak, że najważniejsze, bo trzeba oddać sprawiedliwość również TATOM. Ale, że ich święto również niebawem, postaram się poszukać książek, które tym razem są pełne peanów na ich cześć. 

Komentarze