Wakacyjne filmy

Ostatnio wzbogaciliśmy naszą kolekcję filmową o trzy kultowe seriale z moich młodych lat :-) Filmy pochodzą z kolekcji dołączanej jakiś czas temu do DZIENNIKA BAŁTYCKIEGO - Seria Młodzieżowa. Spacerując po Długim Targu w Gdańsku ujrzałam je na jednym ze stoisk.
Nie mogłam się oprzeć! Rozumiecie - wspomnienia.... :-)
Kupiłam "Podróż za jeden uśmiech", "Wakacje z duchami" i "Samochodzik i Templariusze".


Ga_daś siedem odcinków "Podróży za jeden uśmiech" oglądał jak zaczarowany! Śmiał się co chwilę z Dudusia i oczywiście chciałby mieć takiego kolegę jak Poldek! Pamiętacie ten serial, który był hitem małych ekranów w latach 70-tych? Nie wiem ile razy był powtarzany ale kojarzy mi się z wakacjami, wtedy zwykle był nadawany. Wyprawa dwóch chłopców przez całą Polskę, bez rodziców, autostopem. Każdy z nich inny - idealny, grzeczny Duduś ze swą wielką walizką i Poldek z charakterystyczną wadą wymowy - sprytny, przedsiębiorczy, urwis. Znakomite role Filipa Łobodzińskiego i Henryka Gołębiewskiego.

"Wakacje z duchami" już tak bardzo nie zainteresowały Ga-dasia. Po kilku odcinkach stwierdził,że: 
- Za mało w tym filmie mówią.
Cokolwiek miałoby to znaczyć, stwierdziłam, że nic na siłę. Może za rok, dwa wróci do niego a już na pewno podsunęł mu książkę Adama Bahdaja na podstawie której go nakręcono.
Trzeci film też chyba jeszcze poczeka tak jak i cała seria książek o Panu Samochodziku, którą trzymam dla Ga_dasia w kartonie :-) Zaczytywałam się w niej jako nastolatka!

A Truniek ogląda od kilku dni "Pieska w kratkę" - również kultowy serial z dawnych lat dla najmłodszych.
 Powstał w latach 60 -tych i był emitowany na dobranoc.
- "Piłka mozna to jest gra, wymazona wplost dla psa"! - śpiewa sepleniąc Truniek.
- Piłka nożna! - poprawiam go.
- Nie, piłka mozna! - upiera się.
Kto pamięta tę bajkę? :-)



Komentarze