Śpiewamy i tańczymy z ... Literaturą!

Kto pamięta program TIK- TAK, szaloną Ciotkę Klotkę i Profesora Ciekawskiego? :-) Mam nadzieję,że nie tylko ja!
Przyznajcie się, czy Wy też czasem lubicie sobie pośpiewać razem z dzieciakami? Bo ja owszem, bo ja tak. Kiedy nikt nie widzi i nie słyszy :-) 
A wiadomo, ze najlepiej śpiewa się piosenki z NASZEGO DZIECIŃSTWA!
Zatem....
 "Piosennik Ciotki Klotki"
Ta książka to zbiór najbardziej znanych tekstów piosenek wraz z nutami, autorstwa - Ciotki Klotki czyli Ewy Chotomskiej. Jest tu więc „Domowa piosenka", w której śpiewamy, że „każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma.., jest piosenka o mydle, które „lubi zabawę w chowanego pod wodą" czy też przebój, który nucą moje dzieci myjąc zęby „szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda..."
Przed każdym utworem w książce, Ciotka Klotka wyjaśnia skąd wziął się pomysł na słowa. Książka z płytą CD z piosenkami, do radosnego pląsania w domu.
 "Kulfon, co z ciebie wyrośnie?!
Przeboje Profesora Ciekawskiego."

Również Andrzej Grabowski, współzałożyciel zespołu Fasolki, twórca programu Tik- Tak, Ciuchci i Budzika oraz autor wielu przebojów dla dzieci, zdradza  jak powstawały słowa jego piosenek. Skąd bierze pomysły na teksty?
"... pomysły są wszędzie, otaczają nas w dzień i w nocy".- mówi.
Pan Andrzej podejrzewa również, ze to one nas znajdują.
"Bursztynek, bursztynek-
znalazłam go na plaży..."
To wspomnienia wakacji autora i jego córki nad morzem. Wakacyjna przyjaźń i żal, że trzeba się rozstać z przyjaciółką.
Znajdziecie tu "Pocałuj żabkę w łapkę","Kulfon co z ciebie wyrośnie?" , "Wujcio wariatuńcio", "Duchy łakomczuchy" i wiele innych piosenek.
Sympatyczne, krótkie historyjki do 20 znanych przebojów. Tekst, nuty i obowiązkowo płyta CD do tańczenia i śpiewania.
Śpiewająco polecam! :-)


Komentarze