Elementarz humoru

Elementarz humoru
Jerzy Wittlin
il. Hanna Czyżewska
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1980 r.)

Oto jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa. Może to właśnie ona kształtowała moje poczucie humoru? (jakiekolwiek ono jest) :-)

W tym nietypowym elementarzu dla dzieci, autor – Jerzy Wittlin, pisarz i satyryk chciał pokazać najmłodszym na czym polega dobra zabawa. Cała ta książka to zbiór wielu zabawnych dowcipów, ćwiczeń i historyjek których bohaterami są Basia i Wojtek (rodzeństwo) oraz ich rodzice.
Jak przystało na ELEMENTARZ jest w nim alfabet, a przy każdej literze – żart.
Pod wieloma tekstami znajdują się zagadki i ćwiczenia – logiczne, matematyczne, lub po prostu takie przy których można się świetnie bawić.


Kiedy przewracam kartki tego elementarza i patrzę na rysunki, które po prostu „wryły się "w moją pamięć” - przypominam sobie uczucie tajemnicy i ciekawości - „co kryje się za tymi literkami?” Najpierw historyjki czytał mi tata, potem starszy brat aż wreszcie mogłam czytać je sama.
Ta książka była dla mnie cudowna - było w niej tyle tekstu, opowieści, zagadek, historyjek, żartów, ćwiczeń, czarne strony z kolejnymi odcinkami serialu „Niezwykła podróż” - czymś tajemniczym. Z nią nie można było się nudzić! Śmieszna, chwilami absurdalna (niczym historia o krasnalach i ich nosach) - lubię takie...
Nie wiem czy były kolejne wydania tej książki. Moja ma 31 lat.





Komentarze

  1. Dzięki Ci dobra kobieto! Wielkie dzięki. To moja książka dzieciństwa, tyle że zapomniana. Odkurzyłaś moja pamięć, wzruszyłaś mnie i w ogóle... chlip, chlip :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, jak miło że ktoś też się tak wzrusza jak ja, bo ja czasem myślę że coś ze mną nie tak :-) A książek z dzieciństwa mam 4 kartony więc zaglądaj do mnie, będę je prezentować :-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie znałam tej książki, ale właśnie zajrzałam na Allegro i jest ich kilka. Jedną wezmę - dla wnuczka. :)
    Mirka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy mu się spodoba? pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Prześlij komentarz