Poczytaj mi mamo. Księga czwarta


Książki dla najmłodszych możemy podzielić na te, które kupujemy bo marzą o nich nasze dzieci i na te, o których posiadaniu marzymy my, dorośli. To jedna z takich książek. Już czwarta z serii Poczytaj mi mamo.

Poczytaj mi, mamo. Księga czwarta
teksty:
Sławomir Grabowski, Ryszard Marek Groński, Hanna Łochocka, Marek Nejman,
Joanna Papuzińska
ilustracje:
Krystyna Michałowska, Danuta Przymanowska-Boniuk,Anna Stylo-Ginter,
Maria Uszacka
Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2013

Kto nie pamięta tych małych, kwadratowych książeczek ten .... albo jest dużo młodszy ode mnie albo powinien zadać swoim rodzicom pytanie: Dlaczego pozbawiliście mnie tej przyjemności? Nie wiem ile tych książek przewinęło się przez moje ręce w dzieciństwie, ale pewnie sporo. Żadna jednak nie przetrwała do dziś. Udało mi się jednak odzyskać kilkanaście egzemplarzy dzięki Kiermaszowi Książki Przeczytanej. Zgromadziłam te ukochane, najbardziej zapamiętane.
Kiedy widzę okładki i ilustracje - wracają wspomnienia. Cieszę się, że Wydawnictwo Nasza Księgarnia wznawia teksty w niezmienionej szacie graficznej.

W kolejnej księdze na dużych i małych czytelników czeka dziesięć tekstów pisanych wierszem i prozą, m.in.
Stefek Burczymucha, co to niby nikogo się nie bał....
Chłopiec, któremu kwiatki wyrosły na głowie...
Chory kotek, który lubił dobrze zjeść ....
Julka i Janek, którzy podprowadzili wujkowi parasol :-)....
i piernikowy rycerz, który z Torunia trafił do chatki pod lasem.
Tekstom znakomitych autorów towarzyszą prace wybitnych ilustratorów. Rysunki są bardzo zróżnicowane. Ja osobiście zachwycam się ilustracjami Anny Stylo - Ginter i  Marii Uszackiej. Na końcu książki znajdują się krótkie biografie twórców - autorów i ilustratorów.

Rozpoczynając czytanie książek z tej serii moim chłopakom, powtarzam stały tekst:
- A teraz przeczytam wam książki z MOJEGO DZIECIŃSTWA.
- Tak, tak. Wiemy, wiemy.... - kiwają głowami i.... słuchają. Podoba im się. Razem ze mną udają się w tę sentymentalną dla mnie podróż.

W księdze czwartej:
  • Maria Konopnicka "Stefek Burczymucha"
  • Hanna Łochocka "Piernikowy rycerz"
  • Ryszard Marek Groński "Niezwykłe zdarzenie"
  • Maria Łastowiecka "O Ali, Wojtku, kocie i rysowaniu na płocie"
  • Piotr Wojciechowski "Błękitna tajemnica"
  • Maria Łastowiecka "Pierwszy spacer"
  • Joanna Papuzińska "Pomysł"
  • Stanisław Jachowicz "Chory kotek"
  • Sławomir Grabowski, Marek Nejman "Nie zjem cię, jak opowiesz"
  • Maria Konopnicka "Parasol"
A kto z Was jest już szczęśliwym posiadaczem 5 tomów "Poczytaj mi mamo"?

Komentarze